Lightspeed-K Items uitschakelen en weer inschakelen

Lightspeed-K Items uitschakelen en weer inschakelen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

In dit artikel

  1. Items uitschakelen
  2. Items inschakelen
  3. De itemstatus controleren
  4. Items uitschakelen
  5. Items opnieuw inschakelen

Zodra items zijn aangemaakt in Lightspeed Restaurant, kunnen ze niet worden verwijderd, maar kunnen ze worden uitgeschakeld vanuit de backoffice. Bij het uitschakelen van een item verandert de status ervan van actief naar inactief. De informatie van het item wordt verborgen, maar niet permanent verwijderd uit de backoffice. Indien nodig kunnen uitgeschakelde items opnieuw worden geactiveerd en getoond op de Items pagina. Het uitschakelen van items is nuttig in verschillende gevallen, bijvoorbeeld wanneer een item alleen seizoensgebonden wordt aangeboden of wanneer je wacht op voorraden van een leverancier.

Wij ondersteunen momenteel twee versies van de Items-pagina voor Lightspeed Restaurant K-Series: Items-pagina 2.0 en Items-pagina (oudere versie).

Lightspeed Restaurant-accounts die na maart 2023 worden aangemaakt, hebben standaard Items 2.0 ingeschakeld. Bestaande accounts zullen de Items-pagina (oudere versie) blijven gebruiken, maar zullen op een later tijdstip worden gemigreerd naar de nieuwere versie.

Om erachter te komen welke versie van de items-pagina je gebruikt, raadpleeg de schermafbeeldingen in dit artikel en controleer of ze overeenkomen met wat er in je backoffice staat.

Selecteer de versie van je items-pagina om de configuratiestappen te filteren.


Stroomlijn je menu door items uit te schakelen die seizoensgebonden zijn, niet meer worden aangeboden of een beperkte aanbieding hebben, zodat je menu overzichtelijk blijft en makkelijker te beheren is voor je personeel. Seizoensartikelen kunnen eenvoudig weer geactiveerd worden als dat nodig is, terwijl items die niet meer worden aangeboden bewaard kunnen worden ter referentie zonder dat je actieve menu rommelig wordt.

Opmerking: Bewerk je itemtabel om de status van items weer te geven, zodat je in één oogopslag onderscheid kunt maken tussen Gearchiveerde en Actieve items. Om te leren hoe je de itemtabel bewerkt, bezoek je ons artikel Over items.


Items uitschakelen

Om een item uit te schakelen en het niet beschikbaar te maken voor verkoop op Lightspeed Restaurant, moet je het Archiveren. Om dit te doen:

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Selecteer in het hoofdnavigatiemenu Menubeheer > Items.
  3. (Optioneel) Pas filters toe om alleen Actieve items te zien door te klikken op Filters > Status > selecteer Actief en klik op Toepassen.
  4. Klik aan de rechterkant van de rij van het item op de ellips 
  5. Selecteer Archief in het vervolgkeuzemenu.


  1. Klik in het venster dat verschijnt op Archiveren om te voltooien. Opmerking: Als het item is gekoppeld aan een menu, groep of combo, zal het archiveren het ook verwijderen uit deze groepen op alle bedrijfslocaties.
  2. Items inschakelen

    Als een item eenmaal is gearchiveerd, kan het opnieuw worden geactiveerd en beschikbaar worden gemaakt voor verkoop.

    1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
    2. Selecteer in het hoofdnavigatiemenu Menubeheer > Items.
    3. (Optioneel) Pas filters toe om alleen Gearchiveerde items te zien door te klikken op Filters > Status > selecteer Gearchiveerd en klik op Toepassen.
    4. Klik aan de rechterkant van de rij van het item op de ellips 
    5. Selecteer Activeren in het vervolgkeuzemenu.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Importeren en exporteren van items

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over items (Producten)

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Items bewerken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Items toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Vloerplannen en tafels beheren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.